מה הופך סרטון פרסום לאפקטיבי וזכיר?
הפרסום בטלוויזיה מהווה נתח מרכזי בתקציב הפרסום של חברות. כללי היסוד הבאים יסייעו לך לבחון האם התסריט שהוגש לאישורך הוא בעל פוטנציאל להיות סרטון פרסום בולט, זכיר ואפקטיבי.
- האם בתסריט יש רעיון אחד גדול? אם אין כזה, שאר הכללים לא יעזרו.
- האם התסריט לוכד מיד את תשומת הלב מתחילתו ועד תום תהליך השכנוע והמכירה?
- האם התסריט ייחודי, שונה מספיק מהסרטים של מתחריך ומבדל את המותג או השירות שלך באופן ברור?
- האם טמון בו חידוש כלשהוא בתחום העיצוב, העריכה, הסאונד, בחירת הדמויות וכו’? סרטים המציגים חידוש זוכים לרמת זכירות ואהדה גבוהה יותר.
- האם השפה ברורה ומובנת? האם שם המותג חוזר על עצמו מספיק פעמים? הצופים לא מכירים את המותג כמוך. עזור להם.
- האם התסריט מחמיא לאינטיליגנציה של הצופה ואינו מרגיש כמו הצגה של הבריף?
- האם מסתתרים בתסריט רבדים נוספים שיהפכו את הצפייה בו למעניינת יותר?
- האם התסריט כולל סיום לא צפוי המעביר היטב את המסר ותורם לזכירות לאורך זמן?
- האם הוא מרתק לקריאה גם בפעם השנייה והשלישית? אם כן, יש סיכוי טוב שגם הסרט יהיה כזה.
- האם הצופה בסרטון יידע בסופו מה אתה מצפה ממנו לעשות וכיצד לפעול?
- האם, מעבר לכל היצירתיות שהושקעה בו, התסריט עונה על הבריף?