איך לבחור סלוגן לעסק?
סלוגן הוא משפט קצר המהווה תרגום יצירתי לאסטרטגיה הפרסומית שלך ומכיל את ערכי המותג, את התועלת הגלומה בו ואת ההבטחה השיווקית לקהל היעד. להטמעת הסלוגן Just do it של NIKE, נדרשו כ- 600 מיליון דולר לשנה, כך שאם התקציב שלך נמוך מזה, וודא שהסלוגן שלך עומד בכללים הבאים:
- מנוסח בפשטות, קל לקריאה ולציטוט
- מעניק תחושה חיובית בנוגע למותג
- מבוסס על הבטחה ברורה וכולל תועלת בסיסית משמעותית
- מקורי, ייחודי, זכיר ושונה מהותית מהסלוגנים של המותגים המתחרים
- מקרין אמינות. (הרי לא היית רוצה שתגובת הקהל תהיה “אז מה” או “כן, בטח…”)
- אינו יוצר אנטגוניזם בקרב קהל המטרה
- נראה טוב כשהוא כתוב ונשמע מצוין ברדיו, בקריינות או בשירה