מה זה קופירייטינג?
קופירייטר הוא אמן השכנוע וההנעה לפעולה. עליו להכיר ולהבין היטב את השוק בו פועלים לקוחותיו, להיכנס לראש של קהלי המטרה – בין אם הן נערות מתלהבות בנות 12, או אנשי עסקים ציניים שראו ושמעו כבר הכול ולעצב מסרים שיווקיים שייפנו לכל התחושות, הדחפים והרצונות – הגלויים והכמוסים.
המשימה של הקופירייטר
על הקופירייטר לייצר פיתיון קריאטיבי שיגרום לקהל המטרה לנגוס דווקא בקרס של לקוחותיו ולא בקרס של המתחרים. הקופירייטר אמור לייצר מסרים רלוונטיים, מעניינים ואמינים, שיצליחו לבלוט בים הרעשים התקשורתיים שמסביב. מסרים שייצרו הבטחה חזקה, יזכו בתשומת ליבו ובאהדתו של הצרכן, ייצרו אצלו העדפה למותג או לשירות ויובילו אותו, בסופו של דבר, לרכישת המוצר או השירות.
מי יכול להיות קופירייטר טוב
כדי לעמוד במשימה מורכבת זו, על הקופירייטר להיות מצויד בשילוב ייחודי של תכונות, כישורים וכלים שיאפשרו לו לייצר שוב ושוב רעיונות יצירתיים, פתרונות מקוריים וחיבורים אסוציאטיביים לא שגרתיים – גם באמצעות מילים. אבל לא רק. בקיצור, על הקופירייטר לסבול מ- OCS (Obsessive curiosity syndrome) – סקרנות כרונית המאפשרת לו להיות ערני לטרנדים, לסלנג, לז’רגון ולכל מה שקורה מסביב. עליו להיות בעל אוצר מילים עשיר, יכולת ניסוח ושליטה בשפה העברית, בעל ידע כללי רחב והבנה מספקת בכמה שיותר תחומים וענפים. על הקופירייטר להבין בשיווק ובהתנהגות צרכנים וכמובן לשלוט ברזי הכתיבה לאמצעי מדיה שונים כגון מודעות, עלונים, פרסום לטלוויזיה, ג’ינגל לרדיו, כתיבה לאינטרנט ועוד.